Spelportaler

Affärsområde media

Medieverksamheten inom FSport består av de digitala spelportalerna 1X2.se och Trav.se, vilka erbjuder affiliatemarknadsföring till licensierade speloperatörer på den svenska marknaden. 1X2.se och Trav.se har idag organisk trafik på runt 20,000 unika besökare per månad, och guidar dagligen sina besökare till det erbjudande eller spelutbud som passar dem bäst.

Bolagets verksamhet inom affiliation och media går ut på att genom sina produkter och innehåll online – attrahera, intressera och förmedla användare på marknaden till olika spel- och sportspelstjänster. Detta görs genom marknadsföring för speloperatörer man samarbetar med.

Affärsmodell

Affärsmodellen för media är en prestationsbaserad intäktsmodell som baseras på ersättning vid händelser, som exempelvis klick och trafik till en annonsör, vilket i slutändan genererar nya betalande kunder hos annonsören. Ersättning erhålls antingen i form av en fast engångsersättning per ny genererad betalande kund hos annonsören, eller i form av intäktsdelning över längre tid på den intäkt som genereras hos annonsören av en ny betalande kund som förmedlats via FSports spelportaler.

Spelportalen 1X2.se

1X2.se är en av Sveriges största guider till odds och betting med speltips. Spelportalen levererar varje dag de senaste speltipsen med målsättningen att bli Sveriges största community för sport och spel på nätet.

Spelportalen Trav.se

Trav.se är en av de största resurserna i Sverige för spel på trav. Spelportalen ger dagliga speltips med plats- och vinnarspel från travlopp i och utanför Sverige.

Spelportalen Hockeystakes.com

Hockeystakes.com är en spelportal med expertfokus kring betting på National Hockey League (NHL). En ny kommunikationskanal till en engagerad och aktiv målgrupp för spel i Nordamerika.

Licenser

Bolaget innehar en affiliatelicens för delstaten New Jersey i USA.

Mediamarknaden för iGaming

Tillväxten på spelmarknaden skapar nya operatörer och spelare samt digitaliserar traditionella lokala spelvarumärken. En utveckling som skapar konkurrens och behov av synlighet och därmed tillväxt för spelmarknaden med stöd av digital marknadsföring. Speloperatörer investerar i olika digitala marknadsföringskanaler för att skapa räckvidd, positionering och genomslag, för att nå ut digitalt till så många potentiella spelare som möjligt på marknaden. Då affiliates och dess spel-marknadsföring utgör en del av spelmarknadens ekosystem för spel, så blir utveckling och trender generellt desamma som för hela spelsektorn.