Spel- och medieplattformsbolaget FSport AB (”Bolaget”) förstärker sin marknadsnärvaro genom att lansera amerikansk fotboll på spelportalen 1X2.se. Samtidigt som FSports eget expertteam lyckas leverera nya storvinster till andelsspelen på portalen.
Spelportalen 1X2.se utökar sin satsning på nya innehållsvertikaler och sporter. I dagarna har Bolaget lanserat amerikansk fotboll (NFL) med aktuella speltips och attraktiva spelerbjudanden, vilket utökar portalens redan omfattande medieutbud inom ett flertal sporter. I den nya innehållsvertikalen skapar Bolaget en kommunikationskanal till en engagerad och aktiv målgrupp, ett första samarbete har redan etablerats med en ledande svensk speloperatör för amerikansk fotboll.
Ett ökat engagemang på 1X2.se för den populära spelformen andelsspel fortsätter att ge framgångar med storvinster på över 100 000 SEK. Spelportalens egenutvecklade format Hockeyfeber erbjuder i livesändningar besökarna att köpa in sig i andelsspel, signerade av FSports expertteam. Andelsspel ger möjligheten att tillsammans skapa andelar i stora system något som ökar chanserna att vinna. Spelen läggs hos Svenska Spel genom Bolagets affiliatesamarbete.
Spelportalen 1X2.se med systersajten Trav.se har idag organisk trafik på runt 20 000 unika besökare per månad, och guidar dagligen sina besökare till det erbjudande eller spelutbud som passar dem bäst.
”Vår satsning på amerikansk fotboll är en del av strategin att skapa nya innehållsvertikaler med sportutbud på våra spelportaler. Det skall bli spännande att följa utvecklingen fram till Super Bowl tillsammans med både befintliga och nya besökare”, säger Mauritz Kechmiri, CMO på FSport AB.
Staffan Lindgren, VD på FSport AB, tillägger: ”Vi är stolta över att kunna erbjuda högklassiga andelsspel med våra spelexperter. Att få presentera ännu ett prisregn visar att vårt egenutvecklade streamingformat är ett vinnande koncept med kanske Sveriges bästa speltips”.