Spel- och medieplattformsbolaget FSport AB (“Bolaget” eller “FSport”) fortsätter att bygga marknadsnärvaro inom travvärlden, där Bolaget löpande utvecklar och förnyar ett av Sveriges starkaste varumärken inom hästsporten, spelportalen Trav.se. FSport utvidgar nu distributionsstrategin för spelportalens videopoddar, att också distribueras som ljudpoddar via kanaler som Spotify, Apple Podcasts och andra digitala podd-butiker, i syfte att öka räckvidden och utveckla relationen till målgruppen. Den omfattande redaktionella bevakningen av travet fortsätter på spelportalen, med en stark representation på Årjängstravet den 14-15 juli för att tillhandahålla exklusivt och uppdaterat live-innehåll om travloppen.

Den breddade distributionsstrategin skapar ökad räckvidd för Bolagets egenproducerade innovativa videopoddar. Dessa poddar erbjuder djupgående diskussioner och analyser om trav och speltips på de mest spelade streckspelen V75, V86 och GS75 från erfarna och kunniga travexperter. Distributionen av poddarna breddas genom Spotify, Apple Podcasts och andra framstående poddkanaler. Som en del av Bolagets satsning kommer Trav.se att närvara vid Årjängstravet, en populär folkfest som innefattar Stortravet med dubbeltrav där det efterlängtade Årjängs Stora Sprinterlopp utgör en av årets höjdpunkter för travälskare. Vi följer med spänning händelseutvecklingen ända fram till målgången.

Under tiden går spelportalen 1X2.se på högvarv med sin unika bevakning av Wimbledon. Dagliga speltips erbjuds för denna kanske mest ikoniska tennisturnering, vilket skapar stort publikintresse, både på 1X2.se och runt centrecourten i London.

Bolagets satsning på olika idrottsevenemang och medieformat har förstärkt dess position inom sport och trav. Genom att investera i moderna medier och digitala plattformar har Bolaget breddat sin räckvidd och utvecklat värdefull besökstrafik för samarbetspartners. Den populära spelportalen Trav.se är en av de största resurserna för travspel i Sverige, och tillsammans med systersajten 1X2.se genererar de idag organisk trafik på omkring 20 000 unika besökare per månad.

"Det finns ett stort behov och intresse för nya koncept inom travet. Med vår unika identitet och innehåll för hästsporten, tillsammans med nya spelerbjudanden, skapar vi en stark interaktion med vår engagerade målgrupp. Vår vidare satsning på poddar är ambitiös, och vi har utvidgat vår närvaro i digitala distributionsnätverk vilket resulterar i att vi regelbundet når både nuvarande kunder och lockar till oss nya. Vi är stolta över vårt team, som varje vecka producerar unikt och ambitiöst digitalt sport- och spelunderhållningsmaterial av högsta kvalitet", säger Staffan Lindgren, VD på FSport AB.