FSport, en ledande aktör inom Daily Fantasy Sports, gör ytterligare framsteg och tillkännager idag lanseringen av bolagets nya bonussystem med välkomstbonus för nya kunder. Bonusen är det senaste tillskottet i FSports marknadssatsning, som utökar bolagets redan omfattande utbud av attraktiva erbjudanden med ambition att nå en bred publik.
FSport välkomnar nya spelare med en attraktiv välkomstbonus att använda på bolagets spel inom Daily Fantasy Sports. Nya spelare får vid insättning 100 kr extra i bonus plus fyra spelpaket som är värda 50 kr styck. Detta ger nya spelare möjlighet att testa olika spelpaket, där spelarna väljer sju fotbollsspelare och spelar mot andra lag efter verkliga prestationer i exempelvis Allsvenskan, Premier League, La Liga, Serie A och Champions League samt landskamper.
Lättade pandemi-restriktioner på onlinespel
Vidare ser FSport positivt på att de tillfälliga restriktioner på onlinekasinon som gällt under pandemin, nu tas bort den 14 november. Det kan ge positiva effekter för FSports spelportal 1X2.se och bolagets affiliateverksamhet, då operatörer som har casino i sitt utbud nu kan gå tillbaka till högre och mer diversifierade bonuserbjudanden, och sannolikt ökade marknadsföringsinsatser. Ett mer varierat utbud kommer även driva trafik och konvertering och sannolikt ge högre effekt på de marknadsföringsinsatser som FSport gör i olika digitala kanaler.
FSport är en svensk licensierad spelutvecklare som erbjuder spel inom genren Daily Fantasy Sports, en spelform som varit populär i USA och Storbritannien i över 15 år. Bolagets spel är enkla, underhållande och utmanande – med “action” i realtid under ett sportevenemang och riktiga pengavinster i potten. Under 2021 har FSport breddat verksamheten genom förvärvet av de digitala spelportalerna 1X2.se och Trav.se, vilket har etablerat en ny medieverksamhet inom bolaget som erbjuder prestationsbaserad affiliatemarknadsföring till licensierade speloperatörer på den svenska marknaden. 1X2.se och Trav.se har idag organisk trafik på runt 20 000 unika besökare per månad, och guidar dagligen sina besökare till det erbjudande eller spelutbud som passar dem bäst.
”Vi är glada att kunna sjösätta vårt nya bonussystem och trimma vårt erbjudande ytterligare. Detta ger oss nya möjligheter i vår marknadsföring att bjuda in fler spelare till våra underhållande sportspel, och ge dem ännu mer värde och underhållning för sin insats. Det skall bli spännande att få se hur kundtillströmningen utvecklas med ett väldigt starkt bonuserbjudande för nya spelare”, säger Staffan Lindgren, VD på FSport AB.