FSport AB:s spelportal 1X2.se genomför en satsning i att utveckla sitt utbud, där spelportalen förstärker sin marknadsnärvaro genom att erbjuda videostreaming på Twitch. En satsning som ökar räckvidden för 1X2.se i en ny kanal, presenterar ett flertal svenska bettingprofiler för marknaden och öppnar upp för nya kommersiella samarbeten. Ett första samarbete har redan etablerats med en ledande svensk speloperatör som sponsor för sändningarna.
Twitch är den absolut dominerande videoplattformen globalt för innehåll som rör alla typer av spel – såväl video gaming som betting och gambling. Plattformen har flera hundra miljoner månatliga tittare globalt i en ung och köpstark målgrupp, samt är hem för över 9 miljoner innehållsskapare som löpande skapar streamat videoinnehåll för sina följare.
1X2.se producerar för närvarande tre till fyra olika avsnitt per vecka med sammanlagt flera timmars kvalitativ videounderhållning inom sport och sportsbetting. Streaming sker idag för de egenutvecklade formaten "Hockeyfeber" och "Lördagskänsla" inom ishockey och fotboll. Fler sporter samt mer innehåll och format kommer adderas framöver. Inom kort kommer streamen även att distribueras via Facebook, för att maximera räckvidd i den relevanta målgruppen.
”Vår satsning på streaming är ett viktigt steg för vårt erbjudande att utveckla nya format med intressant innehåll, där vi når fler besökare och nya samarbeten vilket ger ökade intäkter. Vi är stolta över att kunna erbjuda egenproducerat innehåll för nya format som följer vår tillväxtstrategi”, säger Staffan Lindgren, VD på FSport AB.
FSport AB är en svensk licensierad spelutvecklare som erbjuder spel inom genren Daily Fantasy Sports via FSport.se, en spelform som varit populär i USA och Storbritannien i över 15 år. Under 2021 har bolaget breddat verksamheten genom förvärvet av de digitala spelportalerna 1X2.se och Trav.se, vilket har etablerat en ny medieverksamhet inom bolaget som erbjuder prestationsbaserad affiliatemarknadsföring till licensierade speloperatörer på den svenska marknaden. 1X2.se och Trav.se har idag organisk trafik på runt 20 000 unika besökare per månad, och guidar dagligen sina besökare till det erbjudande eller spelutbud som passar dem bäst.