Spel- och medieplattformsbolaget FSport AB (”Bolaget”) utökar sin satsning på fotbollsspelet SuperSjuan inför VM genom att lansera en kompletterande prismodell med populära vinster från välkända varumärken. En satsning som ingår i Bolagets strategi att utveckla spelerbjudandet vilket bidrager till att bygga volym fram till och under världsmästerskapen i fotboll.
FSport befinner sig i en expansiv fas då Bolaget lanserar en kompletterande prismodell för managerspelet SuperSjuan med utvalda elektronikpriser från CDON. Premiärmatch för prismodellen är söndagens tungviktsmöte mellan Liverpool och Manchester City i Premier League. Satsningen inleder nedräkningen till världsmästerskapet i fotboll med start den 20 november. FSport är den enda aktören i Sverige som kan erbjuda spel med riktiga insatser och vinster av monetärt värde inom Fantasy Sports under mästerskapet.
SuperSjuan är ett enkelt, underhållande och utmanande fotbollsspel med action i realtid. I spelet väljer spelarna sju fotbollsspelare och spelar mot andras lag efter verkliga prestationer i exempelvis Allsvenskan, Premier League, La Liga, Serie A och Champions League samt landskamper. Spelare och fans kan maximera sin spel- och sportupplevelse genom spelapplikationens “second screen” när de följer spelen live under fotbollsmatcherna.
”Vår satsning på ett nytt spännande prisutbud direkt i våra spel är ett viktigt steg i vår strategi att utveckla spelerbjudandet, vilket ger oss ökad räckvidd till en engagerad och aktiv målgrupp. Det blir spännande att följa hur kundtillströmningen utvecklas fram till och under hela fotbolls-VM”, säger Mauritz Kechmiri, CMO på FSport AB.